Alumni Info

Name:
Address:
Email Address:
Batch:
Course (Civil / Electrical / Mechanical):
HP Number:

Create a web form here
Share |

Sunday, March 1, 2009

Kembara Menjejaki Sahabat Semetrik

Alhamdulillah pada minggu lalu 28 dan 1 March 2009, saya dapat bertemu dgn sahabat SEMETRIK yg telah lama tidak berjumpa setelah mengambil keputusan SPM yang lalu. Namun,ukhuwah Islam itu dipatut dilupakan, demi mengeratkan kembali ukhuwah itu,sy dan 2 orang sahabat telah bergerak dari Miri ke Sibu yang memakan masa hampir 8 jam utk bertemu dengan sahabat kami Ridzuan Rawi. Sepanjang perjalanan tersebut ternanti-nanti bagaimanakah rupanya sahabat kita ini, setelah hampir 5 tahun tidak berjumpa, perjalanan yang dilalui tidaklah seperti di semanjung yang mempunyai lebuhraya.

DI sini jalannya amatlah teruk,berlubang sana-sini dan hanya sesuai dengan menggunakan 4wheel drive,namun sy membranikan diri membawa kancil dan kekuatan itu dibantu dengan diteman oleh 2 orang sahabat dari Miri. Sepnajang perjalan terdapat beberapa kemalangan dan sepanjang perjalanan juga hujan sahaja. Alhamdulillah setelah sampai di Sibu,dapatlah berjumpa dengan sahabat lama ini dan kami bergerak pula ke Kapit dengan menaiki boat yang memakan masa 4 jam (120km) jaraknye.

Sepanjang perjalanan memang memberi 1001 kenangan yang pasti tidak dilupakan,dari rumah panjang,pembalakan dan pelbagai lagi. Berikut disertakan gambar-gambar sepanjang perjalanan kembara ukhuwah 2009 ini. Insyallah alumni SEMETRIk akan senantiasa menjejaki sahabat-sahabat lama dalam menghimpunkan kembali kesatuan dan ukhuwah kita.
*Bagi SEMETRIKIAN yg ingin berkongsi cerita ttg kembara ukhuwah bolehlah dihantar kepada alumni_semetrik@yahoo.com utk diupload didalam blogspot ini. Kiriman anda amatlah dialu-alukan dan digalakkan,terbuka pada semua batch dan bukan hanya utk batch pertama.
YDP ALUMNI SEMETRIK@miri

2 comments:

MaiHani said...

assalammualaikum..wahai sahabat2ku sekalian yang dirindui dan ramai yang telah berjaya mengikut bidang dan halatuju masing-masing..tahniah buat anda semua..
semoga kita semua dapat berkumpul di lain masa maupun di majlis reunion akan datang..
mengenai "kembara menjejaki sahabat semetrik"..kenape tidak dinyatakan mengapa Ridzuan Rawi boleh sampai jauh di rantau orang di seberang sana-Sarawak?..berpindah sekeluarga atau menuntut menyambung pengajian atau sebagainya...salam..terima kasih..

AN said...

Beliau ke sana kerana Allah telah menentukanya. Beliau ditugaskan untuk mengajar di SK Nanga Kain Kapit Sarawak. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul.